Gemeenteraadsnieuws april; Wat kan de stad ondernemen naar de WVI en/of ION zodat zowel op de Monnikenhoek als Suikerpark deze groenbuffer toch gerealiseerd zal worden en dat er ook meer onderhoud is rond de herdenkingsplaat?

Op 1 mei 2024

Interpellatie

Bij de start van de aanleg van het bedrijventerrein de Monnikenhoek werd er in 2018 een heel brede groenbuffer geplant tussen de industriezone en de Proostdijkstraat, deze bestond uit meerdere honderden vogelvriendelijke struiken en er werden ook meer dan 100 bomen geplant. Echter nu zoveel jaar later zijn er ganse stukken zonder bomen en zijn er zones met hier en daar nog een struikje wat ooit een brede groenscherm moest voorstellen.

Ook bij de verdere ontwikkeling van het Suikerpark werden er honderden vogelvriendelijke struiken geplant die een soort groenscherm moesten vormen. Ook hier is bijna 95 % verdwenen door droogte, door het wegmaaien door machines of doordat de schapen hier blijkbaar ook mogen van eten. Er staat hier en daar nog sporadisch één netje met een struikje.

Ook de zone rond de herdenkingsplaat voor de overleden Poolse chauffeur ligt er niet onderhouden bij en getuigt van weinig respect.

In bijlage het persartikel met de reactie van stad Veurne.

Hoe waardevol vond je dit artikel?